Speltakken

Welpen

De Welpen zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 7 tot 11 jaar. Bij de Welpen leren we op een veilige manier om samen te spelen in de bossen en bij de blokhut. We doen verschillende activiteiten om de basisvaardigheden van de Scouting te leren. Zo doen we bijvoorbeeld kampvuur maken om broodjes te bakken, lopen we samen tochten door de bossen en doen we teamspellen bij de blokhut

We beginnen om 18:30 op vrijdagavonden op het dorpsplein, waarvan wij met de kinderen en leiding samen naar de blokhut van Scouting Steensel fietsen. Hier doen we elke week weer een andere activiteit. Om 20:30 eindigen wij weer bij het dorpsplein.

Voor vragen over de Welpen kan je terecht bij welpen@scoutingsteensel.nl

Scouts

De Scouts is de leeftijdsgroep boven de Welpen. Dit zijn de jongens en meiden van 11 tot 15 jaar. Waar de Welpen beginnen met activiteiten gaan wij verder. We leren zelf vuur stoken en eten maken, tenten opzetten, vlotten in elkaar knopen. Verder maken we het bos en het dorp onveilig door hier verschillende spellen te doen.

Wij starten vrijdag om 19:00 uur bij de blokhut en we vertrekken weer rond 21:00 uur richting huis.

Explorers

De Explorers zijn jongens en meiden in de leeftijd van 15 tot 18 jaar. Bij deze speltak spreken we niet meer over leiding maar over begeleiding. De Explorers zijn dus zelf verantwoordelijk voor hun programma. Ze bedenken in groepjes van twee personen hun eigen programma. Dat dienen ze zelf voor te bereiden, te doen en daarna weer op te ruimen. Ook gaan de Explorers op weekend en of zomerkamp. Deze weekenden en kampen zijn dan meestal niet in onze eigen blokhut maar in het buitenland. Om aan geld voor deze activiteiten te komen doen zei wel eens een klus waar ze dan betaald voor krijgen. Ben jij tussen de 15 en 18 jaar en lijkt het je leuk om bij de Explorers te komen? Kom dan gerust eens kijken. Laat het wel even weten bij de begeleider want wij zijn niet altijd bij de blokhut.

Begeleider: Ronald van der Heijden explorers@scoutingsteensel.nl